لوگو ایران پانل

ساندویچ پانل xps

قیمت ساندویچ پانل xps به ضخامت کلی پانل و همچنین به مواد هسته ای عایق حرارتی استفاده شده در آن بستگی دارد. البته شما متناسب با بودجه در نظر گرفته خود می توانید ساندویچ پانل های هسته ای EPS را در مدل های مختلف خریداری کنید. با این حال، برای عملکرد خوب و نیز طولانی مدت و همچنین برای مقرون به صرفه بودن، چنین ساندویچ پانل هایی با ضریب هدایت حرارتی بالا مناسب ترین گزینه برای شما می تواند باشد.

 

 

قیمت ساندویچ پانل xps بر اساس فاکتورهای زیادی مشخص می شود که مهمترین این فاکتورها عبارت است از:

 

  • میزان مقاومت عایق حرارتی، آتش سوزی و صوتی 
  • ضخامت و مواد به کار برده شده در هسته 
  • میزان مقاومت شیمیایی و بیولوژیکی 
  • ابعاد و اندازه 
  • سهولت و سرعت نصب ساندویچ پانل
  • میزان استحکام و دوام 
  • میزان طول عمر 
  • میزان سختی 
  • میزان مقاومت در برابر آب و هوا
  • وزن

ساندویچ پانل ایکس پی اس

فاکتورهای عمومی و منطقه ای تاثیر گذار بر قیمت کدامند؟

  • قیمت مواد اولیه برای تولید  در بازار
  • قیمت جهانی 
  • میزان تولید داخلی  در طول سال
  • میزان واردات 
  • میزان تورم موجود در صنعت ساخت ساندویچ پانل

خریداران اغلب در مورد نرخ مالیات بر ارزش افزوده این محصول سوال می کنند. در ایران، کلیه مصالح ساختمانی مانند ایکس پی اس دارای ۸٪ الی ۲۳٪ مالیات بر ارزش افزوده است.

برای کاهش قیمت این محصول هنگام خرید، بهترین و ایده آل ترین راه این است که ساندویچ پانل های مورد نظر خود را مستقیماً از کارخانه تولید کننده یا از طریق نمایندگی های فروش معتبر به صورت مستقیم و بدون واسطه انجام دهید.

شما می توانید از نمایندگان فروش ما در تهران و یا سایر استان ها بخواهید که برای مشاوره حرفه ای در مورد خرید ارزان قیمت این محصول و فرآیندهای این کار به شما مشاوره رایگان ارائه دهند تا بتوانید محصولی با کیفیت، مقاوم، ضد آب، ضد حرارت، و ارزان قیمت خریداری کنید.

 

ساندویچ پانلاکس پی اس- ایران پانل

ساندویچ پانل xps چیست؟

ساندویچ پانل xps یا همان ساندویچ پانل پلی استایرن ، از ایده آل ترین پوشش های موجود در دنیا است که به دلیل مزیت های بسیار زیاد و نیز کاربرد زیاد طرفداران بسیاری را در حوزه ساخت و ساز به خود جلب کرده است. معمولا سطح بالا و پایین این پانل از ورق های فولادی گالوانیزه و از قبل رنگ شده ساخته می شود، مواد اصلی آن پلی استایرن است، که با لایه بندی و فشار دادن با دو جز مخصوص چسب قالب بندی می شود.

 

علاوه بر ارزان بودن این محصول می توان به مزیت های زیر اشاره کرد:

  • حفظ دمای خوب
  • عایق حرارت
  • عایق صدا
  • ضد آب
  • ضد آتش

این محصول به طور گسترده ای به عنوان دیوار یا سقف برای ساختمان های عمومی، ذخیره سازی سردخانه، کارگاه های صنعتی و غیره استفاده می شود.

 

اکس پی اس - ایران پانل

مهمترین کاربرد ساندویچ پانل xps چیست؟

سیستم پانل های xps یک راه حل یک مرحله ای به شکل دیوارهای عایق و سقف برای ساخت آسان و سریعتر انواع سقف و دیوارهای مختلف کارخانه، بیمارستان ها، انبارها، سالن های نمایشگاه، اتاق های تمیز و غیره می باشد.

عایق EPS باعث ایجاد وزن سبک، عایق حرارت، مقاوم در برابر آب با چگالی ۱۲-۱۶ کیلوگرم در متر مکعب می شود. معمولا  ورق رنگی پوشش داده شده برای پانل های Eps حدود  ۰.۶ الی ۰.۴۵ میلی متر است.

این کالا در طول های مختلف (حداکثر ۸ متر) و عرض موثر استاندارد ۹۸۰-۱۰۰۰ میلی متر و ضخامت ۵۰-۱۰۰ میلی متر موجود هستند.

معمولا هزینه این کالا وابسته به مشخصات فنی آن است. به تبع کیفیت بالای محصول تاثیر زیادی بر قیمت آن دارد.

 

انواع عایق چگونه بر قیمت ساندویچ پانل xps تأثیر می گذارد؟

درک اینکه چگونه انواع عایق بر قیمت این کالا تأثیر می گذارد ضروری است. اکثر صفحات عایق بندی شده ساختاری دارای هر یک از این سه نوع عایق هستند:

  • PUR
  • PIR
  • Rock Wool

پانل عایق PUR ارزان تر است، در حالی که پانل عایق PIR رفتار خوبی در برابر آتش سوزی از خود نشان می دهند و کمی نسبت به PUR گرانتر است. شایان ذکر است که PIR و PUR دارای عایق حرارتی یکسان و سهولت نصب خوبی می باشند.

ساندویچ پانل Rock Wool رفتار و مقاومت خوبی در برابر  آتش سوزی دارد. اما قدرت عایق حرارتی کمتری دارد و وزن بیشتری در مترمربع دارد. بنابراین بلند کردن آن سنگین تر و دستکاری آن چالش برانگیز تر از  PUR یا PIR است.

به طور کلی، بازار در بیشتر موارد یک ساندویچ پانل PUR ارائه می دهد، در حالی که پانل های عایق بندی شده با PIR و پانل های عایق پشم سنگ کمتر دیده می شوند.

مزیت ساندویچ پانل ایکس پی اس

ساندویچ پانل PUR از پانل های عایق بندی شده با PIR و Rock Wool ارزان تر است، اما به دلایل ایمنی، بهتر است هنگام خرید این نوع پانل، نوعی عایق را نیز همراه داشته باشید که رفتار مناسبی در برابر آتش سوزی ارائه دهد.

این نکته مهم است: انتخاب یک ساندویچ پانل عایق بندی شده با درجه حرارت بهتر، ممکن است در آینده ارزش بالاتری برای ساختمان شما ایجاد کند، و شما را از خطرات احتمالی و هزینه های بیشتر نجات دهد.

هنگامی که برای هر یک از ۳ نوع عایق تصمیم گرفتید، بررسی کنید که نوع آن به همراه تراکم به خوبی مشخص شده باشد.

قطعا با انتخاب عایق مناسب و با کیفیت نسبت به محصولات بی کیفیت گرانتر خواهد بود، اما کمک زیادی در آسایش محیط و ایجاد امنیت به شما خواهد کرد.

 

 

چند دلیل مهم برای انتخاب ساندویچ پانل ایکس پی اس ؟

در چند دهه گذشته ثابت شده است که ساندویچ پانل ها یک راه حل انقلابی در صنعت ساختمان هستند. طبق تعریف، این ماده یک جز خود پشتیبانی است که دو هدف همزمان را دنبال می کند، پارتیشن بندی (سقف یا دیوار) و عایق حرارتی.

با انتخاب ارزان قیمت ساندویچ پانل xps ، روند ساخت بسیار پیچیده تر و در نتیجه سریعتر و از همه مهمتر ارزان است. پانل ها اجزای نهایی هستند، مناسب برای نصب آسان، به عنوان مثال به یک سازه فلزی.

با توجه به شرایط موجود در بازار خدمات ساخت و ساز، زمان کار نقش اساسی در روند بهینه سازی هزینه دارد. هرچه ساختار سریعتر به اتمام برسد، ما هزینه کمتری را برای خدمات ساخت و ساز صرف می کنیم، که در سال های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. با پیشرفت در زمان ساخت پروژهای ساختمانی، تجاری، اداری و مسکونی در کوتاه ترین زمان شاهد بازگشت سرمایه ها و بهبود بخش مورد نظر خواهیم بود.

از دیگر مزایای مهم و کاربردی استفاده از  این محصول امکان صرفه جویی و بیشتر شدن فضای داخلی ساختمان است. این نوع پانل بهترین پارتیشن در مقایسه با انواع دیگر پانل ها یا دیوارهای سنتی است.

 

نصب ساندویچ پانل ایکس پی اس

 

یکی دیگر از مزایای مهم خرید ارزان قیمت این محصول ، چگالی کم ماده ای است که هسته از آن ساخته شده است (۴۰ کیلوگرم در متر مکعب). این امر نصب را به میزان قابل توجهی ساده می کند، زیرا در سایت پروژه به ابزار و تجهیزات خاصی نیاز نیست.

ویژگی مهم دیگر ایکس پی اس، داشتن پارتیشن طراحی شده برای جلوگیری از انتقال سر و صدای زیاد است. این نوع پانل بهترین نسخه موجود در بازار است که از قابلیت های عایق صوتی خوبی برخوردار است که در عمل میزان اثر ضد صدا آن به ۳۳ دسی بل نیز می رسد.

 

تاریخچه استفاده از  پانل xps؟

تاریخچه استفاده از ساندویچ پانل ایکس پی اس به دهه های اخیر بر می گردد. این نوع ساندویچ پانل ها در صنعت ساخت و ساز بیشترین کاربرد را دارند و به دلیل مقاومت خوبی که در برابر، حرارت، صدا و آب دارند مورد توجه اکثر سرمایه گذاران در سراسر دنیا قرار گرفته اند.

اگر این نوع  ساندویچ پانل را با دیگر پانل های موجود در بازار  مقایسه کنیم، xps از نظر خصوصیات عایق حرارتی و صدا بهترین عملکرد را به خود اختصاص داده است. با این وجود قیمت این محصول ، نیز بسیار ارزان و مقرون به صرفه تر است.

ساندویچ پانل ایکس پی اس با هسته مقاوم، یک روش مناسب و ارزان قیمت است که می تواند در پروژه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد، در صورت نیاز به مقاومت در برابر آتش یا عایق حرارتی بالا می توانید از این محصول در محیط های مختلف استفاده کنید.

 

شما می توانید با خرید ارزان قیمت ساندویچ پانل xps ، آن را در سازه های زیر استفاده کنید:

  • انبارها و مراکز لجستیکی
  • سردخانه ها و فریزرها (پانل های اختصاصی سردخانه PU-F)
  • امکانات تولید
  • کارگاه های آموزشی
  • نمایشگاه های ماشین
  • سازه های تجاری در محیط شلوغ و پر سر و صدا
  • مغازه ها
  • امکانات ورزشی و تفریحی (شنا)
  • سازه های مسکونی

این محصول ارزشمند دارای درجه بندی آتش B1 با یک ماده ضد حریق اضافه شده است. ساندویچ پانل استاندارد xps در رنگ های سفید، آبی و قرمز ارائه می شود، در حالی که رنگ های دیگر نیز در دسترس و شما متناسب با نیاز های خود می توانید آنها را انتخاب کنید.

 

اهمیت استفاده از ساندویچ پانل xps؟

منشأ ساخت و ساز به دورانی برمی گردد که بشر برای سکونت از غارها بیرون آمده و شروع به چادر زدن در طبیعت نمود. سپس مردم شروع به ساختن آجر و ملات و ساختمان هایی از چوب کردند. اما دیری نپایید که بشر توانست با استفاده از فناوری روز به تولید مصالح پیش ساخته بسیار مقاوم پرداخت، استفاده از خانه های پیش ساخته که در کارخانه ساخته می شوند مانند ساندویچ پانل xps، که باعث کاهش هزینه ها و زمان ساخت و ساز  می شود.

خانه های پیش ساخته برای حل بسیاری از مشکلات ایجاد شده اند. برخی از مشکلاتی که با استفاده از خانه های پیش ساخته حل شده است، صرف وقت زیاد و هزینه ای است که مردم باید صرفاً برای تأسیس یک ساختمان فدا کنند. از این منظر، اکثر سازندگان و مهندسان تصمیم به تولید ارزان قیمت این محصول و دیگر مصالح مشابه در سراسر دنیا کردند.

 

ایران پانل اکس پی اس

 

  کاربرد مهم ساندویچ پانل xps

ارزان بودن ایکس پی اس  و کیفیت خوب این محصول باعث شد تا در تولید و ساخت سازهای سیار و ثابت از این مواد به عنوان هسته اصلی سازه و یا به عنوان پارتیشن های تقسیم کننده استفاده شود. آنها کاملا سبک، ضد آب هستند و در برابر حرارات، صدا و نیز دیگر عناصر محیطی مقاومت خوبی دارند.

این محصول مانند تمام ساندویچ پانل های موجود در این صنعت، نیز از بیش از یک ماده یا لایه تشکیل شده است. خواص مواد آن ممکن است شامل هر نوع کف پلی اورتان، فایبرگلاس یا پشم معدنی و پلی استایرن منبسط شده (EPS) باشد. این نوع پنل مقاوم در ضخامت های مختلف طراحی  و تولید می شود و شما می توانید برای ساخت و ساز های مسکونی، اداری، تجاری، صنعتی از آنها کمک بگیرید.

ساندویچ پانل xps  پیش ساخته شده، به طور معمول از ورق های فولادی ۱ میلی متری که در هر طرف تخته ای از مواد عایق پیوند خورده اند ساخته می شوند و به عنوان مواد دیوار و سقف در محل های تجاری محبوبیت بیشتری پیدا می کنند.  این محصول اغلب در سازه هایی مانند کارخانه ها و انبارها به جای آجر یا بتن استفاده می شوند. آنها اجازه ساخت بسیار سریع را می دهند و عایق حرارتی بسیار خوبی را ایجاد می کنند.

 برای دستیابی به اهداف انتشار کربن، عایق به طور فزاینده ای مهم است و این یک ویژگی مهم در ساختمان های صنایع غذایی است، جایی که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و خطر آتش سوزی زیاد است. ابعاد معمولی ۱.۲ متر عرض، طول آنها از ۲.۵ متر تا ۱۳ متر و ضخامت های ۴۰ میلی متر تا ۲۳۰ میلی متر است. صفحات ممکن است با کف پلیمری (پلی اورتان، پلی ایزوسیانورات، فنول یا پلی استایرن)، پشم شیشه یا پشم سنگ پر شوند. غالباً پانل ها برای سهولت ساخت به هم پیوند خورده اند.

البته این یک نمونه از مصالح ارزان قیمت ایکس پی اس است و دیگر نمونه ها ممکن است، تفاوت ساختاری زیادی با این مدل از پنل داشته باشند.

 

 منابع : 

  1. https://globepanels.com
  2. https://www.alfapebltd.com