لوگو ایران پانل

ساندویچ پانل دیواری سوله

ساندویچ پانل دیواری سوله یکی از انواع ساندویچ پانل ها می باشد که موارد استفاده منحصر به فردی دارد. از دیگر انواع محصول می توان به های دیواری، ساندویچ پانل های سقفی، دو رو نایلون، ساندویچ پانل های دیواری سردخانه ای و …. اشاره کرد که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. در ادامه قصد داریم به معرفی این محصول کاربردی بپردازیم و ویژگی های آن ها را بیان کنیم.

 پانل ها ، سازه های فلزی می باشند که در ساخت انواع ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. ساندویچ پانل ها ورقه های سه لایه می باشند که از دو لایه بیرونی و یک لایه درونی تشکیل شده اند. لایه های بیرونی با استفاده از متریال های مختلف تهیه و تولید می شوند. موارد استفاده از ساندویچ پانل ها به نوع و یا جنس لایه های بیرونی بستگی خواهد داشت.

 

 

ساندویچ پانل دیواری سوله چه مزیتی داره :

 

این کالا نوعی از  پانل های دیواری می باشد. این پوشش دیواری نمونه ای از پانل ها می باشند که لایه میانی و یا لایه عایق آن ها  از متریال های منحصر به فردی چون فوم پلی اورتان، پلی استایرن و فوم xps تشکیل شده اند.

ساندویچ پانل های نامبرده با ضخامت 2 سانتی متر الی 10 سانتی متر  تولید شده اند که انتخاب آن ها به موارد استفاده از  پانل ها بستگی دارد. از این نوع ساندویچ پانل ها برای اجرای دیوار های سوله کارگاهی و همچنین انواع سوله های دامداری ، دیوار های منازل مسکونی و ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این پوشش برای ساخت و اجرای انواع سوله های استفاده می شود. از مزیت استفاده از ساندویچ پانل دیواری سوله می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

تماس با ما - ایران پانل

 

 

  1. یکی از مزیت های این نوع سازه های فلزی می توان به عایق بودن آن در برابر جریان الکتریسیته اشاره کرد در نتیجه استفاده از آن ها خطر برق گرفتگی را کاهش می دهند.

  2. مقاومت بودن آن ها در برابر آب از دیگر ویژگی ها و یا مزیت های استفاده این سازه مدرن می باشد.

  3. مقاومت ساندویچ پانل دیواری سوله در برابر اشتعال و آتش سوزی مقاله (ساندویچ پانل ضد حریق) از دیگر مزیت های آن ها خواهد بود

  4. این نوع سازه ها وزن بسیار سبکی دارند که اجرا و ساخت سوله ها به راحتی و با بهترین کیفیت صورت می گیرد.

  5. از دیگر ویژگی ها و یا مزیت های این پانل می توان به مقاوم بودن آن ها در برابر زلزله اشاره کرد.
  6. مقرون به صرفه بودناین پوشش از دیگر ویژگی ها و یا مزیت های آن ها خواهد بود.
  7. لازم به ذکر می باشد که این سازه مانع از اتلاف انرژی و نفوذ سرما به داخل می شوند.
  8. لبه های این محصول دارای شیار های منحصر به فردی می باشند که قابلیت همپوشانی دارند. به عبارت دیگر دارای شیار های نر و ماده می باشند که با قابلیت همپوشانی مانع از ورود آب و رطوبت به محیط داخلی می شوند.

     ساندویچ دیواری چه مزیتی داره

  9. از دیگر مزیت های این نوع سازه های فلزی می توان به وزن آن ها اشاره کرد. وزن آن ها بسیار کم و یا به عبارت دیگر سبک می باشد که نصب و حمل آن ها را راحت کرده است.

  10. در نما و یا لایه های بیرونی ساندویچ پانل دیواری سوله از رنگ های استاتیک استفاده شده است که به حفظ کیفیت سازه ها کمک می کند. استفاده از رنگ های استاتیک روی سطح نمای گالواریوم باعث می شود تا نمای ساندویچ پانل (بیرونی ) برای مدت زمان طولانی براق و شفاف باشد. نوع رنگ های مصرفی و کیفیت آن ها در نمای ساندویچ پانل ها از دیگر مزیت های آن ها می باشد.
  11. تنوع طرح و رنگ ساندویچ دیواری از دیگر مزیت های این نوع سازه های فلزی می باشد در نتیجه استفاده از آن با هر سلیقه و کاربردی امکان پذیر خواهد بود.

 

موارد مصرف ساندویچ پانل دیواری سوله

 

موارد مصرف ساندویچ پانل دیواری سوله

 

از ساندویچ پانل دیواری سوله می توان برای ساخت انواع سوله ها استفاده کرد. امروزه به جای استفاده از آجر و سیمان برای ساخت انواع سوله ها از  پانل ها استفاده می شود. این نوع سازه های فلزی جایگزین روش های سنتی شده اند. ساندویچ پانل های سوله در دو نوع دیواری و سقفی تهیه و تولید شده  اند که انتخاب آن ها به موارد استفاده از پانل ها بستگی دارد. پوشش دیواری سوله در عرض ثابت تولید می شوند اما طول آن ها قابل تغییر می باشد. طول آن ها با توجه به نیاز مشتری قابل تغییر خواهد بود. طول آن ها بین 1 متر تا 13 متر قابل تغییر می باشد.

 

محاسبه قیمت ساندویچ پانل دیواری 

محاسبه قیمت ساندویچ پانل سقفی و دیواری  :

 

عوامل مختلفی در قیمت نهایی انواع پانل ها به ویژه ساندویچ پانل دیواری سوله موثر می باشد که می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. یکی از عوامل موثر در قیمت پوشش دیواری سوله طول ساندویچ پانل مورد نظر می باشد. به عبارت دیگر طوب ساندویچ پانل با قیمت نهایی آن رابطه مستقیم دارد. هر چقدر طول پانل انتخابی بیشتر باشد، قیمت نهایی آن بیشتر خواهد بود.
  2. از دیگر عوامل موثر در قیمت نهایی پوشش سوله ضخامت آن می باشد. اندازه ضخامت ساندویچ پانل های دیواری سوله به شرایط آب و هوایی، موارد استفاده از سوله و …. بستگی دارد. ضخامت پانل های مصرفی هر چقدر بیشتر باشد، قیمت نهایی پانل ها بیشتر خواهد بود.

  3.  در قیمت نهایی این محصول می توان به کیفیت پانل ها اشاره کرد. هر چقدر کیفیت پانل ها بالاتر باشد، قیمت آن ها نیز بیشتر می باشد.
  4. جنس لایه های بیرونی از دیگر عوامل موثر در قیمت نهایی پانل ها خواهد بود.
  5. رنگ به کار رفته در نمای بیرونی ساندویچ پانل به شدت در قیمت نهایی آن ها تاثیر گذار می باشد. رنگ به کار رفته در نما و یا لایه های بیرونی پانل ها علاوه بر زیبایی به مقاومت و ماندگاری آن ها به شدت کمک می کند.

انواع پانل های دیواری سوله به ترتیب

انواع پانل های دیواری سوله به ترتیب

 

از انواع ساختمان پانل ها می توان یه ساختمان پانل های سردخانه ای ، ساختمان پانل های سقفی، ساختمان پانل های دیواری و …. اشاره کرد که علاوه بر ویژگی های منحصر به فرد دارای کاربرد های ویژه ای می باشند که ویژگی های ساختمان پانل های دیواری را بیان کرده ایم. حال به بیان ویژگی های ساختمان پانل های سردخانه ای و ساختمان پانل های سقفی می پردازیم.

 

  1. ساندویچ پانل های سقفی : این نوع پانل ها در ساخت انواع سقف ها مورد استفاده قرار می گیرند. ورق های فولادی و یا لایه های بیرونی به کار رفته در ساخت این نوع پانل ها و یا سازه ها، ورق های گالوانیزه و ورق های آلوزینک و ورق های آلومینیومی می باشد.
    به عبارت دیگر پوشش ساندویچ پانل های سقفی، اغلب ورق های گالوانیزه، آلوزینک و … می باشد. این نوع پانل ها با ضخامت 2 سانتی متر الی 10 سانتی متر  تولید شده اند که انتخاب آن ها به موارد استفاده از ساندویچ پانل ها بستگی دارد. ناگفته نماند که لایه میانی و یا عایق پانل های سقفی از جنس پلی استایرن ، پلی یورتان ،پشم سنگ و پشم شیشه می باشند که در برابر حرارت و تعریق بسیار مقاوم می باشند.

  2. ساندویچ پانل های دو رو نایلون : در ساختار این نوع از پانل ها تنها از لایه عایق میانی استفاده شده است. در حقیقت پوشش  دو رو نایلون، نایلون می باشد. در اکثر ساندویچ پانل های دو رو نایلون، لایه میانی آن ها بین دو لایه ورق قرار نگرفته است. از ویژگی های منحصر به فرد این نوع سازه می توان به وزن سبک آن اشاره کرد. لازم به ذکر می باشد که از این نوع  پانل ها برای عایق بندی ساختمان ها مانند ساختمان های اداری، ساختمان های تجاری، سردخانه ها و … برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی مورد استفاده قرار می گیرد.
    ساندویچ پانل های دو رو نایلون را در کف سردخانه های مورد استفاده قرار می دهند. بعد از استفاده می توان سطح آن ها را به کمک لایه های بتنی پوشاند. پوشاندن سطح پانل های نامبرده مانع از اتلاف انرژی از کف می شود.

    ساندویچ پانل های دو رو نایلون دیواری سوله

  3. ساندویچ پانل های سردخانه ای : در ساخت ساندویچ سردخانه ای از متریال های مختلفی استفاده می شود. در حقیقت لایه های بیرونی این نوع از ساندویچ پانل ها با استفاده از متریال های مختلف تولید شده است که می توان به از ورق های گالوانیزه، ورق های آلومینیومی ، ورق های آلوزینگ ، ورق های رنگی و نایلون ها اشاره کرد. انتخاب هر کدام از آن ها به سلیقه افراد بستگی دارد. در ساخت لایه میانی و یا لایه عایق در این نوع از ساندویچ پانل ها عموما از پلی اورتان استفاده شده است . اما در نمونه های دیگر نیز از مواد مختلفی چون پلی استایرن، پشم سنگ، پشم شیشه و یا چوب استفاده شده است.