لوگو ایران پانل

ساندویچ پانل استاندارد را چطور تشخیص دهیم

 

ساندویچ پانل استاندارد را با نام پانل کامپوزیت نیز می شناسند و از دو ورق موازی تشکیل شده است که ماده ای عایق را در میان خود جای می دهند. نازک بودن از ویژگی های اصلی ورق ها محسوب می شود و این ورق ها به خودی خود از ضخامت چندانی برخوردار نیستند؛ اما تلفیق صفحات و عایق بین آنها، یک ترکیب سبک اما در عین حال صلب را پدید می آورد. در واقع مزیت رقابتی این محصول این است که ویژگی های فنی فلز و عایق با هم ادغام شده و سازه ترکیبی را از همه لحاظ دارای مزایای ارزشمندی خواهد نمود. آنچه در این مقاله می خوانید، بخش مهمی از خواص و مزایای ساندویچ پانل استاندارد است که دانستن آنها، یک انتخاب هوشمندانه برای پوشش سوله یا سالن تولید را تضمین خواهد نمود.

 

 

 

به منظور ساخت ساندویچ پانل استاندارد، می بایست از ورق فلزی روکش دار استفاده می شود که توسط پوشش های مناسب، اندود شده اند. این ورق ها گاه حتی به تنهایی نیز در امر پوشش سقف سوله به کار می روند و اینبار با قرار گرفتن در ساختار ساندویچ پانل ، محصولی با استحکام بیشتر و مزایای بیشتری را ایجاد می کنند؛ محصولی که سه جزء کلیدی آن را باید «ورق داخلی»، «ماده عایق ساز» و «ورق خارجی» دانست. ساندویچ پانل استاندارد به شکل امروزی آن، از سال 1960 میلادی به بازار ساخت و ساز معرفی شد و تا به امروز، به عنوان یک المان پر مصرف در بازار، پیوسته مسیر رو به رشد خود را پیموده است. از این پنل ها در ساخت و سازهای امروزی، برای پوشاندن دیوارها و سقف استفاده می شود و از این حیث، تفاوتی میان سازه های صنعتی و ساختمان های تجاری نیست.

 

تماس با ما

 

استحکام ساندویچ پانل استاندارد و باربری آسان


هنگام طراحی ، مستقل از اینکه محصول مربوطه قرار است در دیوار یا سقف سوله مورد استفاده قرار گیرد، می بایست به این نکته توجه داشت که پانل ها باید به قدر کافی استحکام داشته باشند تا بتوانند نیروهای وارده را تحمل نمایند. نیروهای زیادی بر ساندویچ پانل استاندارد وارد می شود که مهم ترین آنها بدین شرح است:

  • بار ناشی از وزن خود پانل: ساندویچ پانل ها باید آن قدر مستحکم باشند که وزن خود را بتوانند تحمل کنند.
  • بارهای ناشی از باد و برف و باران: بسته به جغرافیا و شرایط محیطی، می بایست استحکام پانل را مدیریت نمود.
  • بارهای وارده در زمان نصب: این محصول در زمان نصب، نباید به هیچ عنوان دچار آسیب ناشی از فشارهای وارد گردد.

 

انتخاب ورق های زیر و رو و نیز گزینش جنس و ضخامت عایق میانی، طوری صورت می پذیرد که پانل تولید شده، بتواند مقاومت و استحکام لازم در برابر برآیند نیروهای وارده از هر سه دسته را داشته باشد. نکته دیگری که می بایست حتماً مد نظر داشت، توجه به اختلاف دمایی و به تبع آن انبساط و انقباضی است که در اسکلت فلزی به وجو خواهد آمد؛ بدیهی است در صورت عدم رعایت این موضوع، حتی این محصول نیز به احتمال زیاد دچار آسیب و تخریب جدی خواهد شد. برای جبران این موضوع، جزئیات نصب به گونه ای تنظیم می شود که هر پانل، یک آزادی حرکت دو جهته داشته باشد تا بتواند به راحتی منبسط یا منقبض گردد.

 

ساندویچ پانل استاندارد در ایران

 

ساندویچ پانل استاندارد ضد باد و باران


علاوه بر توجه به انعطاف پذیر بودن اتصالات به کار رفته در ساندویچ پانل ها، به آب بندی و هوابندی این محصولات نیز باید توجه شود و این موضوع، یک مسأله اصلی و اساسی در اجرای انواع پوشش های نازک نظیر ساندویچ پانل به شمار می آید. زیرا این پوشش ها در مقایسه با سقف های پوشیده شده با آجر یا بتن پیش ساخته، سریع تر دچار انبساط و انقباض می گردند که از این امر با نام اختلاف دمای مخرب یاد می شود. پوشش های قدیمی که از مصالح سنتی استفاده می کردند، آب را به درون خود می کشیدند و از این حیث به مصالح پوششی جاذب آب معروف بودند.

اما سطوح غیر جاذب نظیر فلزات و شیشه باعث جریان یافتن آب بر سطح می شوند که خطر نشتی آب به پشت پوشش و داخل فضا را تشدید می کند. بدین سبب کلیه درزهای ساندویچ پانل استاندارد را که مستعد نفوذ آب (به خصوص در مناطق بارن خیز) هستند، ابتدا آب بندی کرده و سپس اقدام به نصب باران گیر بر روی آنها خواهند نمود. بد نیست بدانید که درزگیرهای معمولی به سرعت در برابر تابش خورشید و تغییرات آب و هوایی از بین رفته و دچار افت کیفیت می شوند و لذا به هیچ عنوان مناسب برای ساندویچ پانل نیستند.

 

ایزولاسیون گرمایی به سبک ساندویچ پانل


مبحث مدیریت مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف منابع، یکی از دغدغه های دنیای امروز به شمار می رود که دنیای صنعت نیز از آن مستثنی نیست. مصارف انرژی ساختمان ها اعم از صنعتی و تجاری و مسکونی، تأثیر به سزایی در این موضوع دارد؛ زیرا ساختمان ها مصرف انرژی بسیار بالایی دارند که این امر، به عوامل متعددی وابسته است.

یکی از این عوامل، جلوگیری از تبادل گرمایی میان درون و بیرون سازه می باشد. ساندویچ پانل استاندارد به دلیل وجود مغزی عایق در میان دو صفحه فلزی، می تواند عایق بسیار مناسبی برای گرما محسوب گردد. اما نکته بسیار مهمی که در این حوزه باید به آن توجه داشت، این است که حتی المقدور از پل های گرمایی در طراحی و اجرای پانل پرهیز گردد. منظور از پل گرمایی، وجود ارتباط فیزیکی بین دو لایه فلزی است که باید از وقوع آن جلوگیری نمود.

 

آکوستیک بودن ساندویچ پانل


میزان عبور صوت و انعکاس صدا از ساندویچ پانل استاندارد به بیرون، شاخص بسیار مهمی است که به خوبی باید مورد توجه قرار گیرد. میزان شدت صوت انتقال یافته در محیط های صنعتی، به سر و صدای زمینه ای وابسته است؛ بدین معنا که هر چه صداهای زمینه بیشتر باشد، درجه آزاردهندگی صداهای صنعتی کاهش خواهد یافت.

صوت به دو صورت هوا برد (انتقال از طریق مولکول های هوا) و ضربه ای (انتقال از طریق فریم به فریم سازه) منتقل می گردد که در هر دو مورد، عایق موجود در ساندویچ پانل قادر است مقاومت خوبی در برابر انتشار صوت از خود نشان دهد. هر چه ضخامت کلی ساندویچ پانل استاندارد بیشتر باشد، در مجموع عایق صوتی بهتری را شاهد هستیم.

 

معمولاً چنانچه در انتخاب جنس و ضخامت ورق دقت شود و نوع عایق و قطر فوم مورد استفاده به درستی گزینش شود، این پوشش سوله قادر است استاندارد آکوستیک خوبی را تأمین نماید. اگر کاهش انعکاس صدا در داخل سالن برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است، توصیه می کنیم حتما از پانل دارای رویه داخلی شبکه ای استفاده نمایید که عملکرد درخشانی در جذب اصوات دارد.

 

آکوستیک بودن ساندویچ پانل استاندارد

 


طراحی زیبای پانل


جدای از بحث بر سر استحکام و کیفیت بالا که از الزامات هر پانل محسوب می گردد، مبحث زیبایی و طرح و رنگ هم از اهمیت بالایی برخوردار است. به هر حال سوله یا سالن تولید شما، یک جلوه بیرونی نیز دارد که نمای خارجی را نشان می دهد و حرف های زیادی برای گفتن دارد. مواردی نظیر رنگ، تنظیم جهت قرار گرفتن ساندویچ پانل های دیواری ، چیدمان پانل های سقفی و تعبیه مکان مناسب برای نورگیر های سقف، مواردی چند از مهم ترین عوامل اثر گذار بر نگاه زیبایی شناختی به مقوله پوشش سوله به شمار می آیند. ساندویچ پانل استاندارد را می توان در طیف وسیعی از پروژه ها، حتی ساختمان های مسکونی و اداری نیز به عنوان پوشش نما مورد استفاده قرار داد.

 

دوام و عمر بالای ساندویچ پانل چیست ؟


در یک شرایط نرمال و با ثبات، دوام ساندویچ پانل استاندارد وابسته به شرایط محیطی، کیفیت پوشش سطحی یا اندود کاری، و نحوه بهره برداری از ساختمان می باشد. لایه عایق میانی عملاً محفوظ است و خود را از گزند آسیب تا حدود خوبی حفظ می کند. اما سطح اندود شده بیرون به دلیل تابس مداوم اشعه UV خورشید، آلودگی هوا و سایر موارد، بیشتر در معرض آسیب است و زودتر دچار تغییر رنگ می شود. لذا نیاز به عملیات تعمیرات و نگهداری از ضروریات کار محسوب می شود.

بسته به شرایط محیطی نظیر نوع و زاویه تابش، رطوبت هوا و جنس اندودسازی سطح  این پوشش ، می توان دوام پوشش ساندویچ پانل اعم از ساندویچ پانل سقفی یا دیواری را بین 10 الی 25 سال تخمین زد. هر چقدر هم که پوشش اندود شده را با دقت مناسبی انتخاب شود که با دوام باشد، باز هم لبه های برش در پانل، سریعتر دچار خوردگی می شوند. برای این منظور معمولاً توجه ویژه ای می بایست به لبه ها نمود تا از زنگ زدگی آهن جلوگیری به عمل آید.

 

ایران پانل؛ بهترین عرضه کننده پانل استاندارد

 

ایران پانل؛ بهترین عرضه کننده پانل استاندارد


همین امروز با ما تماس بگیرید تا بهترین محصول ما را با مشخصات از ایران پانل زیر خریداری نمایید :

  • اقتصادی ترین و رقابتی ترین قیمت در سراسر کشور
  • با کیفیت ترین ورق فولادی و مناسب ترین فوم مصرفی به عنوان عایق
  • عایق بهینه گرمایی و صوتی با بیشترین نرخ ممانعت از تبادل انرژی
  • تحویل فوری (24 ساعته) و نصب سریع در سراسر کشور
  • قابل استفاده برای کلیه انواع کاربری و قابل نصب در تمام پروژه ها