لوگو ایران پانل

انواع ورق ساندویچ پانل

همان‌طور که می‌دانید یکی از انواع ورق ساندویچ پانل که در حال حاضر، به ویژه در مصارف صنعتی، از آن استفاده می‌شود، ورق‌های فلزی هستند. چرا که فلزات در این گونه مصارف، دارای کارایی بهتری هستند و از طرف دیگر به کارگیری این مواد، هزینه کم‌تری را نیز به وجود می‌آورد. از دیگر ویژگی‌های این محصولات می‌توان دوام و ماندگاری قابل توجه آن‌ها را نام برد. بنابراین و به طور کلی می‌توان گفت ورق، نام فلزی است که با انجام یک فرایند صنعتی، به قطعاتی نازک و صاف تبدیل شده است.

 

 

 انواع ورق های ساندویچ پانل 

یکی از موارد استفاده از این ورق‌های فلزی، ساخت انواع ساندویچ پانل است. هر یک از ورق‌های فلزی که در ایجاد ساندویچ پانل از آن‌ها استفاده می‌شود دارای شرایط، ویژگی‌ها و مزایای خاص خود هستند. این عامل باعث می‌شود تا هر کدام از این ورق‌ها را بتوان در ناحیه خاصی مورد استفاده قرار داد. ورق‌های ساندویچ پانل، کیفیت بالایی دارند و هزینه آن‌ها نیز نسبت به دیگر مصالح ساخمانی، بسیار پایین‌تر است. از طرف دیگر این نوع از متریال‌ها، میتوانند در برابر طوفان، سیل، زلزله، برف و باران و… مقاومت قابل توجهی از خود نشان دهند.

 

انواع ورق ساندویچ پانل - ایران پانل

ورق ساندویچ پانل آلوزینک

یکی از متریال‌هایی که در ساخت انواع ورق ساندویچ پانل از آن استفاده می‌شود ورق‌های آلوزینک هستند. لازم است بدانید که آلوزینک نام یک فولاد گالوانیزه سرد شده است. در ساخت این نوع از محصولات از آلومینیوم و هم‌چنین روی استفاده شده است. از دیگر انواع آلیاژهایی که در ساخت ورق ساندویچ پانل آلوزینک مورد استفاده قرار گرفته است می‌توان سیلیکون را نام برد. هر یک از این آلیاژها با ترکیبات مختلف در ساخت این محصولات مورد استفاده قرار گرفته‌اند. به طور معمول، در ساخت این ورق‌ها از 55 درصد آلومینیوم، 4/43 درصد روی و 6/1 درصد سیلیکون استفاده می‌شود.

به کارگیری این ورق‌های فلزی در ساخت انواع ساندویچ پانل، دارای چند مزیت است. از جمله مزایای این محصولات، می‌توان انعطاف پذیری آلوزینک را نام برد. از طرف دیگر این نوع از ورق‌های فلزی، قابل جوش دادن و جوش خوردن هستند و رنگ پذیری بسیار بالایی نیز دارند. ورق‌های آلوزینک هم‌چنین ضد خوردگی هستند.

این عامل موجب می‌شود این محصولات، عمر و دوام زیادی داشته باشند. از طرف دیگر این دسته از محصولات را می‌توان در انواع مناطق و شرایط آب و هوایی مختلف، مورد استفاده قرار داد چراکه ورق‌های آلوزینک در مجاورت هوا و اکسیژن زنگ نمی‌زنند.

از این متریال در ساخت ساندویچ پانل آلوزینک و ساخت انواع ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری ، استفاده می‌شود. این دسته از ساندویچ پانل‌ها در محیط‌ های متراکم صنعتی قابل کاربرد هستند. هم‌چنین می‌توان این محصولات را در محیط‌هایی مورد استفاده قرار داد که دارای اسیدیته بالایی هستند.

 

 

ورق ساندویچ پانل آلومینیوم -ایران پانل

 انواع ورق ساندویچ پانل آلومینیوم

یکی دیگر از انواع ورق‌های فلزی که در ساخت ساندویچ پانل از آن استفاده می‌شود ورق‌های آلومینیومی هستند. آلومینیوم خواص ویژه‌ای دارد که موجب شده کاربردهای وسیعی در سراسر جهان داشته باشد. در حقیقت می‌توان گفت پس از آهن، آلومینیوم از پرکاربردترین محصولات فلزی است.

از جمله خواص و ویژگی‌های ورق ساندویچ پانل آلومینوم می‌توان خاصیت غیر مغناطیسی بودن آن را نام برد. این عامل سبب می‌شود تا ورق‌های آلومینیومی دچار حوادثی از قبیل انفجار نشوند. از طرف دیگر، آلومینیوم از فلزات بسیار سبک وزن به شمار می‌رود. از دیگر خواص آلومینیوم که موجب می‌شود فلزی محبوب و با کاربرد وسیع باشد، انعطاف پذیری قابل توجه این فلز است.

به کارگیری این ورق‌ها می‌تواند هزینه‌های بسیاری را کاهش دهد. هم‌چنین مقاومت این فلز در برابر آب و رطوبت نیز از دیگر موارد کاربرد وسیع آن است. فلز آلومینیوم هم‌چنین در برابر خوردگی و گرما نیز مقاومت قابل ملاحظه‌ای دارد. از طرف دیگر، این محصول، هدایت حرارتی و رسانای بالایی دارد. لازم به ذکر است که ورق ساندویپچ پانل آلومینیوم بر اثر تبخیر، می‌تواند پوششی را به وجود آورد که باعث می‌شود انعکاس نور اتفاق بیفتد و گرمای شعاعی ایجاد شود.

 

مجموعه این عوامل باعث شده تا از ورق‌های آلومینیومی در ساخت انواع ساندویچ پانل‌ دیواری و هم‌چنین پانل‌های سقفی استفاده شود. این نوع از ساندویچ پانل‌ها به طور معمول، در ساخت مواردی از قبیل انواع کانکس مورد استفاده قرار می‌گیرند. هم‌چنین می‌توان از این مواد در ساخت کانتینر و اتاق تمیز استفاده نمود. از ساندویچ پانل‌های ساخته شده از ورق‌های آلومینیومی، هم‌چنین می‌توان در ساخت سالن‌های آزمایشگاه و سینما استفاده کرد و یا این محصولات را در ساخت خانه‌های پیش ساخته مورد استفاده قرار داد.

ساخت سازه‌های مقاوم در برابر زلزله نیز از دیگر موارد به کارگیری از انواع ساندویچ پانل‌هایی است که با استفاده از ورق‌های آلومینیومی به وجود آمده‌اند چراکه این محصولات، وزن سبکی دارند و مقاومت قابل توجهی نیز در برابر حوادث جوی از خود نشان می‌دهند و از طرف دیگر رسانای حرارت و جریان الکتریسیته هستند.

 

ورق گالوانیزه چیست ؟ - ایران پانل

ورق  گالوانیزه چیست ؟

از دیگر متریال‌هایی که در ساخت انواع ورق‌ ساندویچ پانل از آن استفاده می‌شود ورق گالوانیزه است. این ورق‌ها مقاومت بالایی در برابر خوردگی از خود نشان می‌دهند. در حقیقت می‌توان گفت ورق‌های گالوانیزه، فولادی هستند که با استفاده از آلیاژهایی پوشش داده شده‌اند که این عامل نیز موجب می‌شود تا این محصولات، خاصیت ضد خوردگی قابل توجهی پیداکنند.

از دیگر خواص ویژه این محصول می‌توان هزینه کم‌تر و هم‌چنین طول عمر و دوام بالای آن را نام برد. از طرف دیگر این ورق‌های فلزی می‌توانند در تمامی شرایط آب و هوایی  مورد استفاده قرار بگیرند. لازم به ذکر است که ورق‌های ساخته شده از گالوانیزه، می‌توانند چسبندگی خود را در دشوارترین شرایط محیطی حفظ کنند.

مزیت‌های این نوع از محصولات باعث شده تا از ورق‌های گالوانیزه در ساخت ساندویچ پانل‌های دیواری و هم‌چنین ساندویچ پانل‌ سقفی استفاده شود. اما نکته قابل ذکر این است که در بسیاری از مواقع و برای اینکه بتوانند این محصول را در محیط‌های مرطوب مورد استفاده قرار دهند و از طرف دیگر بتوانند هزینه‌های خود را کاهش دهند، یک روی ساندویچ پانل مورد نظر خود را از ورق گالوانیزه ایجاد می‌کنند و برای ساخت  سمت دیگر آن، از فویل استفاده می‌کنند.

این کار باعث می‌شود تا این نوع از ورق‌ها بتوانند در شرایط آب و هوایی و در جغرافیاهای متعدد مورد استفاده قرار بگیرند. انجام دادن این کار هم‌چنین باعث می‌شود تا ورق‌های گالوانیزه بتوانند در برابر صدمات محیطی نیز مقاومت خوبی داشته باشند.

یکی از نکاتی که لازم است در این بخش به آن اشاره شود این است که در حال حاضر انواع مختلفی از ورق‌های گالوانیزه در ایران تولید می‌شود که هر یک دارای برندهای مختلف و هم‌چنین کیفیت‌های متعددی هستند. بنابراین در هنگام خرید این محصولات و کاربرد آن‌ها در ساخت ورق‌های ساندویچ پانل، از کیفیت محصول مورد نظر مطمئن شوید و سپس به خرید آن دست بزنید.

 

 

 ورق شادولاین چیست ؟ - ایران پانل

ورق شادولاین چیست ؟

 

یکی دیگر از ورق‌های فلزی که در ساخت ساندویچ پانل از آن استفاده می‌شود ورق شادولاین است. به طور معمول از این ورق فلزی در ساخت سقف شیروانی‌ها و هم‌چنین ساندویچ پانل سقفی استفاده می‌شود. به کارگیری این فلز در ساخت ورق‌های ساندویچ پانل به دلیل خواص این محصول است که از جمله این ویژگی‌ها می‌توان نصب سریع و آسان این دسته از متریال‌ها را نام برد. از طرف دیگر ورق‌های شادولاین قیمت مناسبی نیز دارند و از نظر وزن نیز از نوع فلزات سبک به شمار می‌روند.

 

از دیگر مزایای این محصولات می‌توان به ایمنی بالای آن‌ها، اشاره کرد. ورق‌های فلزی شادولاین هم‌چنین مقاومت خوبی در برابر حرارت دارند. این نوع از محصولات فلزی در برابر رطوبت و آب، مقاومت می‌کنند و به راحتی نمی‌شکنند و دچار خوردگی نمی‌شوند. از دیگر ویژگی‌های ورق‌های شادولاین، عدم پوسیده شدن این محصولات است.